VETRNICE ZA MIR
V Mestnem parku pri Rožnem griču poteka vsako leto prireditev v okviru mednarodnega projekta »Vetrnice za mir«. Gre za umetniški projekt, s katerim sta leta 2005 pričela učitelja likovnega pouka na Floridi. V prvem letu so predstavljali vetrnice na več kot 1325 lokacijah, po vsem svetu se je vrtelo okrog pol milijona vetrnic. Vsako leto se število lokacij v Združenih državah Amerike, v Aziji, Evropi, Avstraliji, Kanadi, na Bližnjem vzhodu, v Afriki in Južni Ameriki povečuje.
Že pred nekaj leti so se v Mestni občini Maribor kot prva občina v Sloveniji odločili, da pristopijo k projektu.
Mir ne pomeni zgolj stanja brez vojne. Mir pomeni stanje brez spopadov, nemirov in vznemirjenj na vseh ravneh. Nanaša se na nasilje ali nestrpnost v našem vsakdanu, v šoli, službi ali prostem času.
S projektom Vetrnice za mir so na Mestni občini Maribor želeli opozoriti na mednarodni dan miru, ki ga proslavljamo 21. septembra in spodbuditi k razmišljanju o pomenu miru v našem življenju, saj menijo, da je te vrednote potrebno nenehno razvijati in spodbujati.
K sodelovanju smo vsako leto povabljene tudi mariborske osnovne šole in na Rožnem griču v Mestnem parku se zavrti veliko vetrnic, veter pa raznaša ideje in občutke o miru po vsem mestu.
Slovenija je postala del UNESCO ASPnet leta 1993, ko je bila kot prva šola v Sloveniji sprejeta v njene vrste Osnovna šola Cirila Kosmača iz Pirana zaradi svoje vloge pri sprejemu beguncev iz vojskujoče se Jugoslavije. Ta izjemna zavezanost je dobila svoje priznanje v letu 2002, ko je slovenska ASPnet prejela UNESCO nagrado Steber miru za svoje delo v podporo vzgoji za mir in nenasilje. Danes slovenski ASPnet združuje približno 100 šol v 10 središčih.
Učenci 1. razredov so izdelali vetrnice in jih likovno obogatili s sporočili o povezanosti, prijateljstvu, sprejemanju drugačnosti in strpnosti.
V avlo šole so ponosno prinesli svoje izdelke, ki smo jih nato odpeljali v Mestni park.
Nekateri učenci so tudi svoje starše popeljali do Rožnega gričA.
Irena Gradišnik
Šolska koordinatorica UNESCO ASPne